dinsdag 1 september 2015

Vooroordelen

Oh oh ik mag weer genieten van een gesprek tussen twee oudere mensen voor mij. Zij spreekt zo hard dat ik het wel moet horen. En ze zit vol vooroordelen. Een van de dames aan boord kleed zich zoals ze wilt en dat betekent lekkere warme sokken in klompen onder een rok. ( ik zit op dit moment met ijsklompjes in nette schoenen). Volgens de dame voor me zit de dame in kwestie in een sekte en moet ze zich aan kledingvoorschriften houden. 
Dezelfde dame vindt een man wel heel erg donker. Die zie je hier niet vaak zegt ze, vast een asielzoeker uit zo'n arm land, arme man. (Zucht). 
Op zo'n moment staan bij mij alle haren overeind, maar a la zulke mensen moeten er ook zijn. Haar man mompelt zo nu en dan een antwoord. Hij is aan haar gewend dat merk je aan alles. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten