zondag 21 juli 2013

O wat een hitte

Vandaag was de eerste dag van een aantal hete dagen op een rij. (30gr en warmer). En dan is het fijn om in al Zeeland te wonen. Massaal stappen die "Hollanders" in hun auto en rijden ze onze kant op om hier een dagje op het strand te beleven en verkoeling te zoeken. En dan wordt het echt grappig. Onze wegen zijn maar in bepaalde mate geschikt voor veel verkeer. Er is één autosnelweg die gaat van Bergen op Zoom tot Vlissingen. Maar dan ben je nog niet helemaal bij het strand. De echte mooie stranden, zoals die hier in Zeeuws Vlaanderen maar ook die op Walcheren en Schouwen liggen aan het eind van smalle tweebaans wegen. Die staan dus aan het begin van de dag en aan het eind vol met mensen die een dag strand willen. Morgen komen ze allemaal weer terug. 
Wij, toeristen in eigen Zeeland, mijden het strand op dit soort dagen. Wij gaan 's avonds laat wel even. Maar vooral op stormachtige dagen trekken wij naar het strand. Op dagen als vandaag zitten wij in ons zwembad, dat achterin de tuin staat, en genieten wij van de rust. Al die  en mensen! Ik ben best wel trots op het feit dat ik hier al woon. Zeker als ik al die toeristen zie komen. Dan denk ik: "ik woon hier al" 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten