maandag 15 juli 2013

Elke zomer weer

Elke zomer maak ik eigenlijk hetzelfde mee. Ik woon in Zeeuws Vlaanderen en werk in Vlissingen. Daarom reis ik dagelijks op wisselende tijden met de veerboot van Breskens naar Vlissingen. In de winter zitten er vooral werkmannen op de boot. Mannen die bij de verschillende havenbedrijven werken die Vlissingen kent. Zij hebben - net als ik- hun eigenaardigheden, maar daar schrijf ik in de winter wel over.
Nee nu de toeristen. Voor ik over ze begin moet ik zeggen dat ik blij bent dat ze er zijn, dat juist door hun aanwezigheid de dagelijkse overtocht weer een beetje bijzonder wordt en dat ik ze van harte uitnodig om vooral zichzelf te blijven en veel naar ons toe te komen.


De veerboot

De overtocht begint al bij de terminal. De poortjes open je met je kaartje, maar dan mag je niet al te ver in het poortje staan. Dan op de boot. En daar gaat deze blog over. De grappige dingen die ik mee maak op de boot en hier in Zeeuws Vlaanderen beginnende bij vandaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten