woensdag 30 juli 2014

Vakantieboot

eigenlijk is het vakantie, maar dan is de boot nog veel leuker. De ergenissen zijn dan minder en een bootje missen is lang niet zo erg als de zon schijn. De boot wordt bevolkt door kinderen met hun grootouders. Blijkbaar hebben alle ouders hun kinders naar opa en oma gestuurd. "Ga die maar even vervelen". Maar grootouders lopen met een brede glimlach achter de kleinkroost aan en vinden alles best. De kinders zijn, misschien daarom, lang niet zo vervelend moet ik zeggen. Vrolijk rennen zij heen en weer. Alleen ben ik het platte harde Hollands ontwend. Wat een vreselijke accenten. Belgs is toch echt veel plezanter. En Duits valt ook wel mee. Hollanders praten gewoon iets harder. Zouden ze allemaal doof zijn. Maar ach wat geeft het. De zon schijnt, de boot vaart, ik heb mijn werk weer gedaan en ik kan naar huis om de rest van de vakantie mijn werk toch evenvan mij af te zetten. Hoop ik. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten