zondag 19 augustus 2018

Krimpgebied

Ik woon in een krimpgebied. De overheid maakt zich zorgen over mijn stukje Nederland. Want de jongeren trekken weg, vacatures worden niet ingevuld, er komen steeds meer ouderen, maar er zijn geen verzorgenden en de scholen werken met Belgische leraren.
Nou zou je denken als de overheid zich zorgen maakt, gaan ze vast investeren in een gebied.
Maar nee zo werkt het hier niet.
Autorijden wordt duurder, ov wordt duurder, dus minder afvaarten met de boot en busdiensten vervallen. Wegen maken ze wel breder. 

Ik snap er niets van. 

Ik kan eigenlijk alleen met de auto op tijd op mijn werk komen maar dan werk ik voor het vervoer, want mijn werk dekt de kosten niet. Ik ga dus gewoon met de boot maar zal dit jaar altijd net op tijd of als ik verder moet fietsen net te laat zijn.

Hoe mooi en heerlijk mijn tochtje ook is echt van genieten als ik weet dat ik te laat komt doe ik niet   
Jammer maar het is de keuze anderhalf uur te vroeg is ook niet alles. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten