woensdag 9 mei 2018

Opgepast

Niet vanaf de boot maar wel over mijn overtocht van gisteren. Ik vind het heerlijk als de toeristen er zijn en probeer waar nodig antwoord te geven op de vele vragen die zij hebben als ze merken dat ik ‘local’ bent. Maar soms zijn de vragen zo moeilijk dat ik ze zelf ook niet weet. Zo vroeg iemand mij hoe breed de Westerschelde is. En ik had geen idee. Dus net wat informatie opgezocht. 
Dankzij Rijkswaterstaat heb ik de antwoorden.  De Westerschelde is 2000 tot 8000m breed. Zoals je op het kaartje kan zien is die 8000 m niet tussen Vlissingen en Breskens. De tunnel is 6.6 km. Dus daar zal de Westerschelde 4 of 5 km breed zijn. De diepte varieert als net zo 51 tot 18m onder NAP. En vanaf ons tot aan Antwerpen is zij 95 km. 

Even wat feitjes. Het is geen openbaar vervoer dus als je mee wilt varen moet je een ticket kopen. Maar die zijn niet zo heel duur. Het is een heerlijk tochtje van ongeveer een half uurtje. Lang genoeg om wakker te worden en in de middag je werk van je af te zetten. 



Verstekkelingen worden niet van boord verwijderd. Maar je kan ook alleen zonder te betalen aan boord komen als je vleugels hebt. Doe je zoveel moeite om mee te varen dan ben je welkom en vindt iedereen je fantastisch. 

Genoeg feitjes. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten