dinsdag 16 juni 2015

Een latertje.

Vandaag wat later met de boot. Het is vakantie voor de oudere mens merk ik. De oudere mens met hond. Hond waar alles voor gedaan wordt. Hond zit in een mandje achterop bij de vrouw. Mandje heeft een stevige achterwand met dak. De zijkanten kunnen worden gesloten met een soort doek. Nog net niet een met bloemen. Manlief heeft iets achterop gebonden dat bij nadere beschouwingen een kinderwagen lijkt te zijn. Voor de hond neem ik aan. Deze hond kan of niet meer lopen (dan zijn zijn baasjes geweldig) of hoeft niet meer te lopen (dan zijn zijn baasjes wat vreemd)  

De oude mannenclub komt aan boord. Een stuk of twintig grijze Belgische mannen. De rotary stel ik mij zo voor. Ze hebben nog net niet hun sigaar of pijp bij zich. Ze blijven maar komen. Allemaal blije mannen. Een dagje zonder moeders de vrouw denk ik zo. Heerlijk. Mannen, nee mensen in het algemeen, kunnen niet zachtjes praten als ze in een groep zijn. Nig erger als bij mensen aan de telefoon kan ik meegenieten van hun verhalen. 

Verder is de boot gevuld met koppeltjes die samen naar Vlissingen gaan. De zon schijnt maar het is fris. Geen strandweer dus prima winkelweer. 

Ik weet zeker dat ze allemaal veel plezier zulken hebben

Geen opmerkingen:

Een reactie posten