zaterdag 7 juni 2014

Het recht van de toerist

Ze zijn er al weer even en de euforie van hun komst is alweer aan het afnemen bij mij. Was ik zo blij dat er weer leven in de streek kwam blijkt nu dat er ook teveel leven kan zijn. Toeristen hebben vreemde gewoonten en ik vraag mij telkens af of ik mij als toerist ook zo gedrag. Maar ik heb even de rechten die de toerist meent te kunnen claimen op een rijtje gezet

1: de toerist mag altijd acuut stil staan als hij de weg niet zeker weet. Dat mag hij als wandelaar, fietser en als automobilist. 
2: de toerist mag altijd ineens afslaan naar links of naar rechts dat maakt niet uit. Andere weggebruikers dienen hem voor te laten gaan. Dit mag hij doen als wandelaar, fietser en als automobilist.
3: de toerist heeft recht op vervoer en wel nu. De werkende klasse neemt maar het volgende vervoersmiddel (boot, trein bus) . De toerist mag eventueel met geweld zijn plekje veroveren. 
4: de toerist mag altijd als eerste zeggen wat hij zou willen kopen bij bakker en slager. 

Dit zijn mijn ervaringen na een week intensief met de toerist reizen. Nu het mooi weer is zijn ze helemaal in grote getallen aanwezig. 

1 opmerking:

  1. Dus als ik het goed begrijp.......oude mensen zijn dus ook allemaal toeristen? (Staan acuut stil, slaan onverwacht af, menen overal recht op te hebben en heeft nooit tijd)

    BeantwoordenVerwijderen